Alla inlägg den 1 oktober 2012

...

Av Nike Jonsson - 1 oktober 2012 15:47


I Fredags var jag klumpig och drog omkull med cykeln, vilket slutade med att jag hamnade på akuten. Det tar ju alltid sån tid där, så jag ville inte åka in överhuvudtaget, utan istället bara åka hem och lägga mig i soffan. Var väl ganska tur att jag ändå inte gjorde det, eftersom resultatet blev en hjärnskakning. Så, det blev att övernatta på kirurgavdelningen på sjukhuset istället för att äta middag med Emelie som planerat. 


Emelie var helt underbar och mötte mig på akuten och satt där med mig hela tiden ända tills vi kommit upp till kirurgen. Då åkte hon iväg för att köpa mat, som hon även tog med tillbaka till mig. Där satt vi hela kvällen, kollade på tv och pratade. Skrattade åt hur klantig jag vart, och sen åkte hon hem för att sova. Jag kunde tyvärr inte få en blund den natten utan plågades igenom den. Aldrig mer vill jag dit!. 


Morgonen efter väntade jag på att få åka hem, men inte då. De drog bara ut på tiden. När sedan ronden kommer för att skicka hem mig, ångrar de sig. Jag började få lite smått panik, och till slut kom vi överrens om att jag skulle få åka hem. Dock inte till mig, utan till skövde. En veckas vila i sängen skulle det bli. 


Så, jag tillbringade största delen av veckan hemma hos min mormor och morfar i deras soffa. Jag skulle ju faktiskt till Skövde den helgen, för vi skulle ha möhippa för min syster. Så på lördagen blev det ingen soffa alls, utan bara runt överallt på alla inplanerade aktiviteter. Jag var ju inte på topp, så jag höll mig lite i bakgrunden och var inte med på aktivitetertna utan agerade kameraman istället! :) 


Söndag morgon var det dagt att ta tåget tillbaka till Gamleby, lika segt som vanligt. När jag kom fram möttes jag av mina underbara kompisar Karin och Knodde som följde med mig hem. Knodde fick hjälpa mig installera min nya dator jag köpte i fredags eftersom min gamla inte längre ville fungera. Mot kvällen var det dags för honom att ta bussen hem till nybro, så jag följde honom till stationen. Sen blev det bara en dusch och slö i soffan. Försökte fixa ett skrivprogram, men det gick åt helvete så jag bestämde mig för att sova istället.

Idag, måndag, var det upp till skolan igen. Dagen började med djursjukvård arbetsmiljö vilket var helt okej. Fick den uppgiften jag skulle göra som jag missat. Under lunchen lämnade jag min dator till datanissen på skolan så han kunde installera skrivprogram på min dator, och sen satte jag mig ner för att göra en kompletteringsuppgift och skickade in den. Så jag hade en mindra uppgift när jag kom hem. Sen var det dags för sista lektionen, anestesi. Det märktes tydligt att jag vart borta en vecka och fått en smäll i huvudet, för jag var inte alls med mentalt. Flera gånger kom jag på mig själv att bara stirra in i väggen. Men det blir nog bättre med de!


Nu när jag är hemma har jag bokat tvättstugan, ringt telia angående räkning och pratat med Julia. Har en hel del kvar att göra. Som handla, betala räkningar, packa upp, svara på frågor om narkosövervaknigsscheman och om arbetsmijön. Sen ska jag bannemig sova! :D Skulle vara rätt bra om jag lyckades å in lite städning där emellen med...


Det bästa av allt är att min älskling kommer hem från spanien imorgon <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards