Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Nike Jonsson - 9 oktober 2012 20:50

Jag hann aldrig avsluta förra inlägget eftersom julia kom, och resten av dagen gick väldigt snabbt..


Iaf, jag fortsätte jobbet på eftermiddagen och åkte sedan hem. Duschade, lagade mat och la mig i soffan. Efter en stund ringde Julia och lyckades tjata med mig på en utgång. Så de vart bara att skynda sig iordning och ta bussen in mot stan. Kvällen blev väl helt okej, och den blev även bra mycket tidigare än väntat, vilket var behövligt.


Söndagmorgon var det inte speciellt kul att gå upp, men det gick bra ändå till slut. Jobbar gick till och med fortare än dagen innan, men när jag väl kom till hönsen låg det en tupp död i ena buren. Det var bara att ta ut den och skriva ner det i dödsrapporten. På eftermiddagen när jag skulle gå in till reptilerna för att vattna terrariumen hos ormarna sprang den även runt en vattenagam där som lyckats ta sig ur "buren". Som tur va, så va den räddare för mig än vad jag va för den. Så den sprang bara in i ett hörne och stannade där. Jag kallade på hjälp, eftersom jag inte visste hur jag skulle få in den. Till slut löste det sig, och helgens arbete var då över. Riktigt skönt var de att komma hem till soffan å lägga sig, men det betydde inte någon vila, utan pluggande!


Igår, måndag, kom det en präst till skolan och pratade om sorgearbete med oss. Det var riktigt intressant och lärorikt, och defenitivt något som kommer behöva användas både i praktiken och sedan arbetet!

Efter skolan var det inte mycket mer än pluggande och städning som gällde.


Idag har det inte hänt så mycket heller. Slutade sent, åkte sedan hem för att vila i soffan. Välbehövlit efter helgen och allt pluggande, men imorgon får jag allt sätta fart igen.


På fredag kommer min älskling hit, och jag längtar efter honom något otroligt! <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards