Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Dag 3

Av Nike Jonsson - 28 augusti 2013 17:20


Nu har jag kommit in lite i rutinerna på vårdavdelningen och jag kan nu arbeta på "egen hand", alltså utan att springa och fråga annan persnoal hela tiden. 


Det nya idag är att jag även har börjar skriva in och ut djur, och även börjat arbeta på isso. Isso är isoleringsavdelningen, och där arbetar man själv. (Förutom när veterinären är där och undersöker de inneliggande djuren.) Jag tycker det är riktigt skönt att ha några och arbeta med, eftersom jag tidigare bara vart själv. Nu kan jag fråga och diskutera med mina arbetskollegor, och även bara lite skit för att fördriva tiden!


Disa har fått sig en plats inne i personalstallet nu. Hon får sitta med en annan hund, men idag var hon själv. Verkar som hon tycker att det är helt okej att följa med till jobbet. Varje dag när vi kommer "hem" är hon så trött att hon somnar på en gång. Väldigt skönt för mig, då även jag skulle kunna somna bums om jag tillät mig själv. 


Ikväll lär det inte hända så mycket. Jag ska mest försöka hålla mig vaken, eftersom jag inte ska stiga upp så tidigt. Imorgon börjar jag jobba kväll, alltså 12:30 -21. Skönt för mig som är morgontrött, men jag föredrar nog ändå att jobba dag. Vi får se helt enkelt! :)


Nu är det dags för mig att kolla igenom mina resväskor och hitta på något att sysselsätta mig med. Varför inte lite körteori?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nike Jonsson - 20 januari 2014 21:50

Det finns så himla mycket som jag hela tider kommer på att jag vill och måste göra, men när jag nu inte har någon almenacka (som jag vill ha och glömmer köpa) så måste jag skriva ner det någonstans under tiden! :D   Att göra inom de närmaste veck...

Av Nike Jonsson - 28 september 2013 14:05

En vecka på Pol går fortare än en vecka på Vård har jag märkt! Nu är det redan Lördag, och snart påbörjar jag min 6:e vecka här i Skåne.    I veckan har jag jobbat dag, och de har hänt lite småsaker även denna vecka. I Tisdags klippte jag mig och...

Av Nike Jonsson - 21 september 2013 23:30

Nu har det gått riktigt lång tid sen jag skrev något här sist, och det är av flera olika anledningar.. Tänkte i alla fall ta en snabb genomgång om vad som hänt de senaste veckorna, så ni har koll på mig ;)   Förra veckan var jag på & Pol ultralju...

Av Nike Jonsson - 7 september 2013 11:13

Hallå där :)   När man jobbar trots feber och förkyldning är man rätt slut när man kommer hem å kvällarna, så jag har tyvärr inte orkat skriva någonting de senaste dagarna.. Nåväl, allt har flytit på ganska bra ändå. Fler djur och fler arbetsuppg...

Av Nike Jonsson - 2 september 2013 21:41

  Igår var jag rätt seg, så jag glömde helt bort att uppdatera här. Det hände inte speciellt mycket faktiskt. Åkte in till jägersro och handlade lite frukt och hundmat för att fördriva en liten del av dagen. Köpte även proteinpulver, tänkte prova...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards