Direktlänk till inlägg 2 september 2013

1-2/9

Av Nike Jonsson - 2 september 2013 21:41


Igår var jag rätt seg, så jag glömde helt bort att uppdatera här.

Det hände inte speciellt mycket faktiskt. Åkte in till jägersro och handlade lite frukt och hundmat för att fördriva en liten del av dagen. Köpte även proteinpulver, tänkte prova om de kan hjälpa mig lite. Gick även iväg till rastgården med Disa också. Sen tränade vi på att gå fot och lite småsaker. 


Idag har det däremot vart full fart! 

Låg och drog mig längre än planerat idag, så när jag fick syn på klockan for jag upp och åt frukost med en gång. Gjorde sen iordning mig och åkte till jobbet. Tänkte köpa lunch till hela veckan innan jag började mitt pass. Så, jag lämnade Disa i personalstallet och gick sen till Ica och handlade. Eftersom jag var tillbaka i god tid och hade inget annat för mig så började jag jobba redan 12 idag. (Istället för 12:30)


Det har märkts en tydlig skillnad nu när vi bara är två på kvällspasset. Med ca 25 inskrivna djur och endast 2 personal är man stressad kan jag lova. Medicinering, rastning, matning och städning, och sen börjar de om igen. Sen sker även inskrivningar, avlivningar, packeteringar, hemlämning, besök och telefontider under tiden. Sen får vi ju inte glömma att allt vi gör även ska skrivas i journalerna. Pust! Tur att jag älskar mitt jobb! ;)


Tyvärr har jag bivit ännu mer förkyld. Täppt och nyser mest hela tiden, men de går över snart! (hoppas jag) Nu är jag helt slut och ska ladda inför nästa pass :) 


Juste! Jag har en bra nyhet också! Volvo har hört av sig och vill  ha en videointevju med mig i veckan! :D Vet dock inte när jag ska lyckas pressa in de i mitt schema, men de måste lösas!


Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nike Jonsson - 20 januari 2014 21:50

Det finns så himla mycket som jag hela tider kommer på att jag vill och måste göra, men när jag nu inte har någon almenacka (som jag vill ha och glömmer köpa) så måste jag skriva ner det någonstans under tiden! :D   Att göra inom de närmaste veck...

Av Nike Jonsson - 28 september 2013 14:05

En vecka på Pol går fortare än en vecka på Vård har jag märkt! Nu är det redan Lördag, och snart påbörjar jag min 6:e vecka här i Skåne.    I veckan har jag jobbat dag, och de har hänt lite småsaker även denna vecka. I Tisdags klippte jag mig och...

Av Nike Jonsson - 21 september 2013 23:30

Nu har det gått riktigt lång tid sen jag skrev något här sist, och det är av flera olika anledningar.. Tänkte i alla fall ta en snabb genomgång om vad som hänt de senaste veckorna, så ni har koll på mig ;)   Förra veckan var jag på & Pol ultralju...

Av Nike Jonsson - 7 september 2013 11:13

Hallå där :)   När man jobbar trots feber och förkyldning är man rätt slut när man kommer hem å kvällarna, så jag har tyvärr inte orkat skriva någonting de senaste dagarna.. Nåväl, allt har flytit på ganska bra ändå. Fler djur och fler arbetsuppg...

Av Nike Jonsson - 31 augusti 2013 23:44

  Imorse vaknade jag som vanligt vid 7, vilket är mycket tidigare än vad jag hade tänkt mig. Låg därför kvar i sängen ett bra tag innan jag och Disa tog oss en morgonpromenad.    Idag var det planerat att jag och Natalie skulle ta tåget in till...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards