Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Nike Jonsson - 25 augusti 2013 21:28

Idag var de dags att packa in i bilen och åka mot Malmö. Blandade känslor, men nu är jag här!


Jag kommer bo i förorten Oxie, som ligger 15 minuter från Djursjukhuset. Min första uppfattning var att jag kommit till en annan del av Rosengård (?) haha.. Dom jag bor hos är i vilket fall riktigt trevliga! Har dock bara träffat mamman än, men det kändes bra. :)


Åkte iväg för att köpa busskort innan, eller JOJO-kort som de tydligen heter här. Höll redan då på att tappa bort mig i storstan.. Fick sen en liten guidtur av Ewa här i Oxie, så att jag hittar till de viktigaste. 


Jag har inte gjort så speciellt mycket idag faktiskt, har fortfarande svårt att förstå att det är här jag ska tillbringa de kommande 2 månaderna. Tog precis en kvällspromenad med Disa, och hon tycker det är riktigt kul med alla nya ljud och dofter, hon lär sova som en stock inatt! :) Nu ska jag snart ta mig en dusch och lite kvällsmat innan det är dags att krypa ner. Imorgon kommer det bli en lång och intensiv dag, och jag längtar som bara den! 


Godnatt på er, släktingar och vänner - jag tycker om er! <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards