Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Nike Jonsson - 26 augusti 2013 22:10

Vaknade imorse av att mitt ena jobb från Skövde ringde och ville att jag skulle jobba, dom hade tydligen missat att informera jouren om att jag åkt iväg. Jag trodde självklart att jag försovit mig då telefonen ringde, och for upp i ren panik, för att sen de att klockan bara var 06:00. 


Smög mig runt i huset för att göra iordning mig och äta frukost osv. Livrädd för att vecka de andra i huset, men dom hade tydligen inte vaknat iaf! :)


Tog bussen till jobbet och när jag väl kom dit gick allt i en rasande fart. Jag fick sätta Disa inne på badet eftersom hon ännu inte blivit tilldelad ett "rum" i personalstallet, och sedan springa vidare för att byta om och få ett tillfälligt skåp. Sedan fick jag veta att det skett en ändring i schemat, och att jag skulle tillbringa min första dag på Pol istället för Vård. Där fick jag sedan hänga på de jag själv ville se och komma in i. Eftersom det var min första dag har jag kollat och lyssnat en hel del, och självklart ställt frågor i massor!


De första timmarna kändes det som jag var i en labyrint, vart jag än gick och hur noga jag än tänkte efter hade jag ingen aning om vilket håll jag skulle gå för att hitta till rätt ställe. Jag hade ingen aning om hur jag skulle hitta Disa heller, och sprang runt som en tok för att hitta henne å ge genne en skål med vatten. Som tur är ropade några tjejer från badet och ville veta vad hon hette, och på så vis hittade jag rätt!


Efter lunch började jag i alla fall komma in i allt, och mitt arbete blev lite mer självgående. Det var väldigt lugnt framåt eftermiddagen, och jag var då mest med på avlivningar och packeterade lik. Efter en avlivning skyndade jag mig också in på rummet för att prova på att lägga en kanyl innan kroppen stelnade, men jag var tyvärr inte tillräckligt snabb.


Det har skett så mycket mer idag, men nu har ni i alla fall fått en uppfattning om hur denna dag sett ut. Forsättning följer imorgon ;) Då jag för övrigt stiger upp 05:30..


Kram på er <3


( Jag ska kolla upp om det är så att jag möjligtvis kan få ta bilder inne på Djursjukhuset, det skulle vara lite roligare om jag kan visa lite hur det ser ut här borta! )

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards